طراحی سایت فروشگاهی 10 نکته کلیدی قیمت طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی | نکات کلیدی | قیمت 1402

طراحی سایت فروشگاهی در دنیای رقابتی فضای اینترنت یک امر حیاتی برای کسب و کارهای مختلف می باشد. فروشندگان و عرضه کنندگان جزئی و کلی کالاها راهی جز ورود حرفه ای به عرصه ایجاد و طراحی سایت فروشگاهی برای کسب درآمد بیشتر ندارند. فروشگاه های آنلاین شیوه نوین تبلیغات را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع شما با داشتن چنین پایگاهی بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان خود هستید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره طراحی سایت فروشگاهی و ملزومات آن اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت راه اندازی سایت فروشگاهی

در دهه های گذشته سایت فروشگاهی با تولید یک متن و آگهی فروش ساده در صدر جستجوهای گوگل قرار می گرفت. امروزه با تغییر تکنیک ها و استراتژی های گوگل و موتورهای جستجوگر، رفتار کاربران و مشتریان نیز نسبت به قبل تغییر کرده است. هماهنگی با این تغییرات موجب ایجاد فرصت های بی پایان برای سایت های فروشگاهی و فروش گسترده خدمات و کالاهای مختلف می شود. از طرفی گسترش کسب و کارها ی مختلف در فضای اینترنت به ویژه در دوران پساکرونا، لزوم طراحی سایت فروشگاهی را بیش از گذشته نمایان می کند.

مشاهده نمونه کار ها

انواع طراحی سایت

برای طراحی سایت فروشگاهی شما بین دو گزینه مخیر هستید. اولین راه طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی مطابق با سلیقه و نیاز شما است. دومین روش استفاده از سایت ساز می باشد. با استفاده از این گزینه می توانید با هزینه مناسب راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنید.

 مزایای طراحی سایت فروشگاهی

با راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی شما محدود به مکان و زمان خاصی نیستید. در کمال راحتی و آسودگی می توانید سایت خود را اداره و مدیریت کنید.

فروشگاه آنلاین می تواند مانند یک فروشگاه واقعی اما در بستر اینترنت با کمترین هزینه و امکانات راه اندازی شود. به طور کلی مهمترین مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

  • عرضه محصولات با دسته بندی های ساده، واضح و مشخص
  • امکان مقایسه اجناس و قیمت ها توسط مشتری
  • ارائه محصولات و خرید بی واسطه از تولید کننده و وارد کننده اصلی
  • جذب مشتری از سرتاسر کشور و ارسال محصولات به تمام نقاط جغرافیایی
  • عرضه و فروش محصولات در هر ساعت از شبانه روز
  • امنیت پرداخت از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی
  • امکان آمارگیری راحت از سلیقه مشتریان
  • امکان پاسخگویی راحت به درخواست های مکرر مشتریان

فاکتورهای ساخت سایت فروشگاهی

طراحی زیبا و جذاب سایت فروشگاهی با گرافیک حرفه ای و قالب مناسب تاثیر مستقیمی در برندینگ کسب و کار شما دارد. کاربران با یک کلیک ساده بر روی آدرس سایت، با نمای کلی کسب و کار شما آشنا می شود. بنابراین بسیار مهم است که شما طراحی سایت فروشگاهی را به موسسه های معتبر بسپارید. چرا که طراحی اصولی، سایت شما را حرفه ای نشان می دهد و نوعی حس اعتماد را به مشتریان القا می کند. برای کسب درآمد از اقیانوس عظیم اینترنت باید با اصول راه اندازی فروشگاهی اینترنتی و مهمترین فاکتورهای آن آشنا شوید.

  1. هاست و دامنه:

یکی از ملزومات اصلی و ابتدایی در راه اندازی سایت فروشگاهی انتخاب هاست در کنار دامنه مناسب می باشد. هاست میزبان و فضایی است که اطلاعات و دیتاهای شما در آن بارگذاری می شود. انتخاب هاست از یک شرکت ارائه دهنده معتبر بسیار اهمیت دارد. اگر کیفیت هاست پایین باشد کسب و کار فروشگاه اینترنتی شما را با مشکلات جدیدی روبرو می کند. قطع و اشکال در هاست یکی از صدمات جبران ناپذیری است که هزینه های جانبی زیادی به بار می آورد. هاست اشتراکی، سرور مجازی خصوصی VPS، سرور اختصاصی و… انواع مختلف هاست می باشد. امنیت و حجم ذخیره سازی بالا از مهمترین ویژگی های یک هاست ایده آل است.

  1. طراحی بصری

انسان فی نفسه موجودی است که به جلوه های بصری علاقه و توجه زیادی دارد. بنابراین استفاده از گرافیک جذاب و عالی، بهترین ایده برای جلب توجه کاربر و هدایت او به سایت شماست.گرافیک بصری سایت، مشتری بالقوه را تحت تاثیر قرار دهد و او را به مشتری وفادار خدمات شما تبدیل می کند.

  1. ویژگی وب پسندی

طراحی سایت فروشگاهی شما هر چقدر زیبا و تاثیر گذار باشد، اگر مناسب فضای وب سایت طراحی نشده باشد، تمام زحمات شما به هدر می رود.

طراحان سایت باید بر تمامی اصول طراحی وب سایت روی انواع مرورگر دستگاه‌های مختلف مسلط باشند.

شما باید مطمئن شوید که طراح سایت فروشگاهی که انتخاب می کنید با فاکتورهای موثر در چگونگی کسب رتبه بالای سایت یا مهارت ساخت سایت فروشگاهی بر پایه قوانین سئو آشنا است.

  1. محتوای مناسب

پس از طراحی سایت فروشگاهی، ستون فقرات و بدنه اصلی سایت شما را محتوا تشکیل می دهد. محتوای جذاب با رعایت نکات سئو، سایت فروشگاهی شما را در رتبه های بالای گوگل قرار می دهد. از طرفی باعث جذب و حضور دائم کاربر در سایت شما خواهد شد.

محتوا باید ساده، گویا، قابل فهم و در عین حال مفید و آموزنده باشد. به گونه ای که توان پاسخگویی به سوالات و نیازهای کاربر را داشته باشد. محتوای ایده آل بیش از هر چیزی باعث جذب مخاطب، تاثیر گذاری بر او و مهم تر از همه محبوبیت و مقبولیت سایت شما خواهد شد.

  1. قدرت برقراری تعامل

وب سایت شما باید کنش گر باشد و بتواند با مخاطب تعامل شایسته ای برقرار کند. توجه او را جلب کند و او را به صفحات مد نظر شما بکشاند. در نهایت بتواند مخاطب را تشویق کند که از محصولات شما را خریداری نماید.

وب سایت فقط ویترین محصولات شما نیست! یک وب سایت ایده آل، باید به شما در تبلیغات، افزایش درآمد و رونق کسب و کار کمک کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما قابلیت برقراری تعامل و ارتباط صحیح با کاربر را داشته باشد.

  1. دسترسی راحت به اطلاعات

در مجموع ماهیت فضای اینترنتی «سرعت عمل» است. همه بازدیدکنندگان علاقه مند به مرور کل صفحات سایت و همه اطلاعات نیستند و یا زمان کافی برای این کار ندارند. بنابراین طراحی سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای انجام شود که تمامی اطلاعات کلیدی در نقطه ای مشخص و در دسترس کاربران قرار بگیرد. در این صورت کاربر به راحتی پاسخ سوالات خود را می یابد و نیاز خویش را برآورده می کند.

در واقع جهت یابی مناسب در طراحی سایت فروشگاهی موضوع بسیار مهمی است. منوی سایت می بایست در تمامی صفحات در دسترس باشد. کاربر سردرگم نشود و در هر لحظه بداند در کجای سایت شما قرار دارد.

  1. استفاده از منوی پنهان

در برخی سایت های فروشگاهی تمامی محصولات در منوهای طویل در بالای سایت و نوار بالایی صفحه قرار دارد. شاید این امر موجب دسترسی راحت کاربران به خدمات شما شود. اما در هر حال علاوه بر اشغال فضای بسیار زیاد، ظاهر نامتناسبی در سایت شما ایجاد می کند.

برای رفع این مشکل در ساخت سایت فروشگاهی بهترین ایده استفاده از گزینه های منوی پنهان می باشد. این منو به صورت سه نقطه یا خط در گوشه سایت قرار می گیرد. کاربران با کلیک بر روی آن به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

  1. برخورداری از طراحی ریسپانسیو

در دهه های گذشته کاربران برای دسترسی به اطلاعات سایت ها، از لب تاپ و کامپیوتر استفاده می گردند. امروزه با توسعه گوشی های هوشمند این آمار کاهش یافته است. بنابراین توجه داشته باشید که ساخت سایت فروشگاهی شما به گونه ای باشد که ظاهر خوب و ایده آلی روی تمام دستگاه های تلفن همراه ایجاد کند.

  1. استفاده بهینه از فضاهای خالی

به فضاهای خالی میان بخش های مختلف سایت اصطلاحا فضای سفید می گویند که البته الزاما رنگ آن سفید نیست. در طراحی سایت فروشگاهی باید از این فضاهای سفید به نحو بهینه استفاده کرد. چرا که اگر تمام بخش ها به هم چسبیده باشد، فضایی شلوغ ایجاد می کند و تمرکز مخاطب و جذابیت سایت از بین می رود.

  1. سرعت بالا آمدن سایت

یکی دیگر از مهم ترین موارد در طراحی سایت فروشگاهی، سرعت لود آن است.

شما فقط چند صدم ثانیه فرصت دارید تا کاربر را به سمت خدمات خود جذب کنید. حال تصور کنید بعد از سه ثانیه هنوز سایت شما باز نشده است. بازدید کننده احتمالا وقت خود را هدر نمی دهد و به سراغ سایت های دیگر می‌رود. این عمل باعث افزایش نرخ بانس ریت و پرش سایت شما می شود. در نتیجه تاثیر بسیار مخربی بر سئو سایت شما برجای می گذارد. بنابراین هر چه سرعت و زمان بالا آمدن سایت شما بیشتر باشد، مشتریان بیشتری را از دست خواهید داد.

خدمات تخصصی سئو سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ در کنار روش های سئو،  نه تنها موقعیتی برای فروش بالای کالا و خدمات شماست، بلکه می‌تواند شما را به غول عرصه کسب و کار خودتان تبدیل کند.

بنابراین اگر می خواهید سایتی پربازدید و پرمخاطب داشته باشید، نباید از سئو سایت و بهینه‌سازی محتوا غافل شوید. چرا که در تجارت اینترنتی بازدیدکنندگان و کاربران نقش اصلی و کلیدی را در کسب درآمد و کارایی سایت ایفا می کند.

مزایای سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، فرایندی است که وب سایت شما را با کلید واژه های هدفمند، طوری معرفی می کند که در نتایج موتورهای جستجو در جایگاه مناسب و رتبه بالا قرار بگیرد. بنابراین همانطور که گفته شد در مرحله اول برای نشان دادن خدمات خود به کاربران هدف، نیازمند وبسایت تخصصی با صفحات متناسب و کارکردهای بهینه هستید.

در مرحله دوم باید لیستی از کلید واژه ها برای بهینه سازی خدمات و محصولات خود در اختیار داشته باشید. این مرحله بسیار مهم است و هزینه تبلیغات و بازاریابی شما را به نحو چشم گیری کاهش می دهد. بنابراین باید به شرکت معتبر و متخصصی مراجعه کنید که با استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی، خدمات و محصولات شما را با محتوای بهینه و تکنیک های برندسازی، به بهترین نحو ممکن ارائه و عرضه کند. برخی از مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:

افزایش درآمد

قطعا اصلی‌ترین توقعی که شما از طراحی سایت فروشگاهی و قبول هزینه های آن دارید دستیابی به درآمد بالا  است. با سئو سایت فروشگاهی، سایت کوچک شما می تواند به اندازه فروشگاه‌های بزرگ یک شهر پرجمعیت درآمد کسب کند.

ثبت سفارش

جذب مخاطب برای تمامی محصولات

از دیگر مزایای سئو که باعث کارکرد همه جانبه سایت شما در تمامی ابعاد می شود جذب مخاطب می باشد. هر چه مخاطبان شما بیشتر باشد شانس فروش بیشتری دارید!

نرخ بالای تبدیل مخاطب به مشتری

نرخ بالای مشتری بالقوه از دیگر کارکردهای سئو می باشد. وقتی مخاطب وارد سایت شما می شود به احتمال زیاد نیاز به دریافت خدمات فروشگاهی شما دارد. به همین دلیل باید از آمادگی او برای سفارش و ثبت خرید به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

برندینگ کسب و کار

وقتی شما به وسیله طراحی سایت فروشگاهی و تکنیک های سئو در صدر جستجوها قرار می گیرید، بطور مداوم در معرض دید کاربران قرار دارید. این امر باعث نام آشنایی، شهرت و اعتبار برند شما می شود. در نتیجه بیش از سایر رقبا مورد اعتماد و محبوبیت در بازار کسب و کار خود قرار می گیرید.

رضایت مندی مشتری

خدمات دهی شما با یک سایت ایده آل و جذاب به مشتریان، زمینه ساز رضایت مندی آنها را فراهم می کند. مشتریان می توانند با آسودگی و رضایت خاطر درباره محصول مورد نظر خود تحقیق کنند و بهترین خرید ممکن را انجام دهد.

هنگامی که یک مشتری از خدمات و محصولات شما راضی باشد، همان فرد به صورت ناخودآگاه  بازاریابی محصولات شما را انجام می دهد و سایت شما را به دیگر افراد معرفی می کند.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

آنچه مسلم است قیمت طراحی سایت هر چه باشد یک سرمایه گذاری به حساب می آید نه هزینه. البته به شرطی که طراحی سایت خود را به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید!

در کل قیمت سایت فروشگاهی به عوامل گوناگونی بستگی دارد و هزینه تمام شده آن کاملا متغیر است.  شرکت های مختلف طراحی سایت را به روش های متفاوت انجام می دهند که هر کدام قیمت‌های مخصوص به خود را دارند. طبعاً معیار سنجش کیفیت و گرافیک سایت ها نیز با هم برابر نیست.

بنابراین هر سبک کاری مستلزم هزینه‌کرد خاص خود می باشد. قیمت سایت فروشگاهی به شیوه طراحی سایت، گرافیک صفحات سایت، نوع هاست و دامنه، قالب آماده یا سفارشی، ابعاد کار و میزان زحمت و زمان طراحی سایت و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد.

مشاهده بیشتر
تصویر حامد شاه حسینی

طراح سایت، مدرس و مدیر سئو