رفع خطای لودینگ المنتور

رفع خطای لودینگ المنتور

5/5 - (1 امتیاز)

آیا تا به حال با خطای لودینگ در بخش پنل ویجت ها در المنتور رو به رو شده اید ؟ با ما همراه باشید ما این مشکل را برطرف کرده ایم

چگونه خطای لودینگ در المنتور را رفع کنیم ؟

باز نشدن المنتور، خطای لودینگ المنتور یا خطای لودینگ پنل ویجت های المنتور دلایل مختلفی دارد.میتواند به دلیل محدود بودن منابع یا تداخل با افزونه های دیگر باشد. اغلب اوقات به دلیل استفاده از چندین افزودنی برای المنتور که منجر به استفاده بالا از منابع میشود این اتفاق رخ میدهد.

خطای لودینگ المنتور چیست ؟

خطای لودینگ المنتور 2 حالت دارد :

  1. غیر فعال شدن پنل ویجت ها در هر صفحه
  2. لودینگ المنتور هنگام کلیک کردن روی ویرایش با المنتور

 

اگر پنل ویجت ها غیر فعال باشد در واقع صفحه ساز هم قابل استفاده نیست. با این حال محتوای موجود در صفحه را می توانید بدون هیچ مشکلی ویرایش کنید ولی امکان اضافه کردن ویجت جدید در صفحه امکان پذیر نیست. در اینجا تصویری از این حالت داریم :

خطا لودینگ

4 روش برای رفع خطای لودینگ المنتور (باز نشدن المنتور)

1. بررسی تداخل افزونه ها

اولین قدم برای رفع چنین مسائلی که با تداخل افزونه ها درگیر هست غیر فعال کردن تمامی افزونه به جز المنتور و المنتور پرو می باشد. حالا بررسی کنید لودینگ باز هست یا خیر. اگر بدون مشکل صفحه ساز اجرا شد، پس تداخل افزونه یا محدود بودن منابع سرور را داریم.

افزونه ها به صورت تک به تک فعال میکنیم و درهمان زمان با فعال کردن هر افزونه، صفحه ساز را بررسی میکنیم. اگر با فعال کردن یک افزونه المنتور دوباره مشکل لودینگ داشت، پس با همان افزونه تداخل دارد.

2. بررسی نسخه PHP هاست و محدودیت حافظه PHP

اگر هاستینگ شما از نسخه قدیمی PHP استفاده میکند یا حافظه PHP محدود شده است ممکن است منجر به مشکل لودینگ المنتور شود. المنتور برای استفاده، نسخه PHP 7 یا بالاتر و  برای بهترین عملکرد 128M یا بلاتر حافظه را پیشنهاد داده است. در صورتی که سایت شما از افزونه های متعددی استفاده میشود پیشنهاد میشود از مقدار حافظه بیشتری استفاده کنید.

برای رفع کامل این مشکل، می تونید مقدار Memory Limit را روی مقدار 512 یا بالاتر قرار دهید، تا این مشکل رفع شود.

3. بررسی فایل .htaccess

تنظیمات اشتباه .htaccess ممکن است عملکرد سایت شما را خراب کند.از فایل .htaccess فعلی خود نسخه پشتیبان بگیرید و نسخه پیش فرض وردپرس را جایگزین کنید.

4. تغییر روش بارگذاری ویرایشگر

یکی از روش های حل مشکل باز نشدن المنتور داخل تنظیمات این صفحه ساز می باشد. المنتور یک گزینه برای تغییر روش بارگذاری ویرایشگر در بخش تنظیمات فراهم کرده است. (تصویر زیر).

تنظیمات المنتور

این مقاله آموزشی مفید بود؟ اگر روش دیگری برای رفع این مشکل دارید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

فهرست مطالب
تصویر حامد شاه حسینی

طراح سایت، مدرس و مدیر سئو